#sidebar ul { margin: 0; padding: 0; } #sidebar ul li { list-style: none; margin: 2px; padding: 2px; border: none; }

Tuesday, September 7, 2010

Selamat Datang Ke Blog Madrasah Darussalam, Kuala Terengganu

Sekapur Sirih

Madrasah Darussalam Kuala Terengganu merupakan Sekolah Agama Rakyat yang telah beroperasi sejak puluhan tahun yang lalu. Ia telah melahirkan ramai ulama' dan ilmuwan yang telah berbakti di gelanggang masyarakat.

Hari ini, meskipun negara telah semakin maju, namun madrasah ini masih terus terpinggir dari arus pembangunan. Meskipun ianya masih dapat bertahan hasil sumbangan orang ramai yang yakin akan ganjaran akhirat, namun kemudahan dan kebajikannya terutama kemudahan asas dan gaji guru-gurunya masih terlalu jauh ke belakang jika dibandingkan dengan sekolah-sekolah sekular (kebangsaan) yang berada di sekitarnya.

Madrasah ini terus berdiri seadanya, namun jasanya tidak dapat di kesampingkan. Kecemerlangan para pelajarnya hasil didikan guru-gurunya yang terus berjihad meskipun dengan gaji yang lebih rendah dari seorang PAR, tetapi mereka terus ikhlas menabur bakti demi ganjaran akhirat yang lebih baik.

Kini, usaha yang brterusan untuk membela madrasah ini membuahkan idea terbentuknya blog ini bagi membolehkan seluruh dermawan tanahair yang yakin akan pahala akhirat terus menderma dan sumbangan mereka kelak adalah untuk menambahkan sedikit keperluan madrasah dan para pelajarnya serta para gurunya yang sekian lama menitiskan keringat perjuangan.

No comments:

Post a Comment